ÇOCUK SANAT RESİM ATÖLYESİ
4-6, 7-9, 10-12 yaş guruplarına yöneliktir. Haftada bir gün 2 saatlik bir programdır. (Cumartesi ya da pazar) 2,5 saat süren bir çalışmadır. En çok 7 kişiye bir öğretmen ile yapılan çalışmada yaşı ve düzeyi ne olursa olsun bire bir ilgilenilmektedir.
Yüzlerce çocuğumuzun yurt çinden ve dışından yüzlerce ödül alması tesadüf değildir. Örneğin Romanya Olimpiyat Komitesinin düzenlendiği yarışmada 1, 2 ve 3 üncü dereceleri çocuklarımızın almış olması, 67 ülkeden 51.320 resmin katıldığı Japonya’da iki altın madalya birden kazanmamız, 31 Avrupa ülkesi okullarının katıldığı Greenweek 2006 yarışmasında Avrupa Şampiyonu oluşumuz ve kongrede sergilenen 15 resim içinde 6 çocuğumuzun birden yer alması da tesadüf değildir.
Agora Alışveriş merkezinde düzenlenen Atatürk Sevgisi konulu yarışmada İlköğretim I. kademenin ilk üç derecesini birden almak, DDY yarışmasında hem ikinci hem üçüncülüğü almak, Jollytour’da 4 Paris Disnayland ödülü kazanılması, IE-NO HIKARI Yarışmasında Altın, gümüş. bronz madalyalar, Kanal D, Kitymilk, Çocuk Gözüyle GAP, Monami, Nevruz, İş güvenliği ve daha nice yarışmada hep birinciliği almamız da tesadüf olamaz.
Tüm bu başarılar çocuklara doğru yaklaşmanın bir ürünüdür sadece. Biz onları tanıyoruz. Çünkü 25 yıldır onlarla ilgileniyoruz. Yıllar önce Sena kızımızın dört yaşındayken benzetmesi ile burası RESSAM FABRİKASI’dır.
Uluslar arası yarışmalardaki bu büyük başarımıza karşın yine biliyoruz ki sanat eğitimimiz diğer ülkelerden çok geridedir. Sanat eğitiminin önemini başta velilerimize anlatabilirsek görevimizin en önemli kısmını yerine getirmiş olacağız.
Görevimizin ikinci kısmı aynı zamanda sanat eğitiminin de amacıdır. Resim öğretilebilir bir şeydir. Biz bunun öğretilebilir olduğunu gösterdik. Ancak sanat eğitimi başka bir şeydir. Sanat eğitimi içinde resim, müzik, tiyatro, dans “öğretimi” elbet vardır. Sanat eğitimine, öğretimi değil de eğitimi denmesinin nedeni hem güzel sanatlar disiplinlerine hem başka alt disiplinlere yönelik çalışmalar yapılması ve her şeyden önce çocuğun duygusunun eğitimidir. Burada İnci San’dan bir alıntı yapmak istiyoruz.
İnsanın yalnızca akılcı düşüncesini eğitmek, onu yarım bırakmak gibidir. Yarının yetişkini olacak çocuğu, duygularına ve duyarlılığına karşı güvensiz davranmaya alıştırmak, yarınki insanı eksik bir varlık yapmak demektir.
Sanat eğitiminin amacı sanat için eğitim, yani belli dalda uğraşısı olan bir sanatçı yetiştirmek değildir. Amaç sanatla eğitimdir .; gerek sanat uğraşısında bulunan kişide, gerek sanat eseriyle karşılaşıp onu değerlendirende harekete geçen tüm zihinsel yeti ve süreçleri, duygu, duyum, algılama, imgeleme, düşünme, anma, çağrışım gibi güçleri eğitmektir. Sanatı algılamaya hazır ve sanatı seven, hem eskinin, hem çağının sanat görüngülerini algılayıp değerlendirebilecek yetenekli kişiler yetiştirmektir
Genel eğitimin birleştirimci, bütünleyici bir bileşeni ve tinsel eğitimin temeli olarak sanat eğitimi, kişiliğin uyumlu bir bütün olarak gelişimi sürecinde, kişideki yaratıcı ve üretici güçlerin gözetilip geliştirilmesini amaçlar. (Prof. Dr. İnci San, Sanatsal Yaratma, Çocukta Yaratıcılık)
Çocuk Sanat olarak bizim için her yer atölyedir. Bulduğumuz her fırsatta dış mekan çalışması yaparız. Bu güne kadar, İnciraltı, Kızlarağası Hanı, Forum Bornova, Palmiye AVM, piknik alanı bizim için birer atölye olmuştur.
Yıl içinde ve yıl sonunda, her fırsatta ve ortamda resim sergileri açılmaktadır. Yıl sonu sergileri Çocuk Sanat Gecesi içinde yer almaktadır ve profesyonelce hazırlanmaktadır.
Özdilek Alışveriş Merkezi ile işbirliği içinde “Zafer Coşkusu” resim sergisi organize edilmekte ve çocukların gazilerle tanışacağı, kaynaşacağı 30 Ağustos etkinlikleri düzenlenmiştir.
DEÜ ile işbirliği içinde 2006 ve 2007 yıllarında “Çocuk Gözüyle Organ Nakli” konulu bir resim sergisi düzenlenmiş ve büyük beğeni toplamıştır.
Çocuk Sanat Resim Atölyesi, çocukların dünyasına girerek, görsel, bedensel ve düşsel yolculuklarında onlara eşlik etmeye ve yaratıcılık potansiyellerini ortaya çıkarmaya yönelik, akademik araştırma sonuçları ile desteklenen bir atölye çalışmasıdır.